Запропоновані на цій сторінці теми дослідницьких робіт та проектів зі світової художньої культури призначені для проведення учнями 10 класів школи індивідуальної творчої дослідницької діяльності, що передбачає самостійне вивчення літератури з теми та консультаційну роботу з керівником навчального проекту.
Цей розділ пропонує використовувати теми проектів з художньої культури учням 10 класів школи для проведення цікавих навчальних творчих досліджень про орнаменти, скульптури, жанри мистецтва, формування театру та ін.
У списку нижче зібрані теми проектів з художньої культури для 10 класів, які представляють мистецтво, архітектуру і культуру періоду Середньовіччя, розглядається культура Європи, Китаю та Давньої Русі.
Всі перераховані теми дослідницьких робіт з художньої культури для 10 класу представлені узагальнено, кожна може бути взята для об'ємного докладного дослідження або звужена для вивчення на прикладі конкретного об'єкта.
Теми проектів з художньої культури для 10 класів
Цікаві теми дослідницьких проектів з художньої культури для 10 класів:
«Божественна Комедія» Данте як культурний і світоглядний підсумок Середньовіччя.
«Мадонна в гроті» Леонардо да Вінчі: досвід символічного прочитання картини.
«Меланхолія» Альбрехта Дюрера: досвід символічного прочитання.
«Страшний суд» у стилістичної та іконографічної трактуванні Мікеланджело Буонарроті (Сікстинська капела) і Джотто (капела Скровеньі): досвід порівняльного аналізу.
Архітектура індуїстського храму і буддійської ступи як модель Всесвіту.
Архітектура Китаю як вираз ідеї гармонійної відповідності земного і небесного принципів (Заборонене місто, Храм Неба, Садове мистецтво).
Архітектурна діяльність Філіппо Брунеллески у Флоренції.
Архітектурні шедеври Італійського Відродження.
Атлантида: міф чи реальність?
Відображення міфологічних уявлень майя і ацтеків в архітектурі і рельєф.
Візуальні образи буддійського мистецтва
Вітражі та їх роль в ансамблі готичного собору. Іконографія, орнаментальні особливості, стиль.
Внутрішній вигляд Софійського собору в Києві.
Всесвіт і Місто: відображення космогонічних міфів в архітектурі Стародавнього Риму.
Втілення космізму, конфуціанства і даосизму в ансамблі храму Неба в Пекіні.
Гармонія традиційних форм і нових будівельних прийомів ансамблю московського Кремля.
Глибока філософія і міфологія в садовому мистецтві Японії.
Давньоруський хрестово-купольний храм.
Декор візантійського хрестовокупольного храму як відображення ідеї божественного світобудови.
Дерев'яне зодчество Стародавньої Русі.
Еволюція жанру автопортрета у творчості Альбрехта Дюрера.
Еволюція жанру мініатюри в Перської живопису.
Елементи народної карнавальної культури в творах Франсуа Рабле.
Есхатологічний символізм у творчості Ієроніма Босха.
Єгипет - культура, орієнтована на ідею Вічного життя після смерті.
Ідея "загибелі богів" в міфологічних системах давнини.
Ідея і образи любові в поезії Катулла і Секста Проперція: досвід порівняльного аналізу.
Іконографія «гріха» в гравюрах майстрів Північного Відродження.
Іконографія образу святого Франциска Ассизького в живописі італійського Ренесансу.
Іконографія пекла в мистецтві західноєвропейського Середньовіччя та італійського і північного Відродження (на вибір).
Теми дослідницьких робіт з художньої культури для 10 класів (продовження)
Цікаві теми дослідницьких робіт з художньої культури для учнів 10 класів:
Іконографія Шиви в індуїстському мистецтві: принципи і символіка.
Історія проектування і будівництва собору св. Петра в Римі.
Італійська скульптура епохи Проторенесансу.
Китайська живопис Шань-шуй: образна і символічна система.
Концепція куртуазної любові в етичній системі Середньовіччя і середньовічної поезії (трубадури, трувери, міннезінгери).
Крито-мікенська культура.
Культура ісламу: релігійно-мистецький канон і ціннісні орієнтири.
Ліричний герой Франсуа Війона: історичний і художній контекст.
Мистецтво середньовічної рукописної книги.
Містична концепція легенди про Святого Граала в середньовічній літературі (на прикладі роману Вольфрама фон Ешенбаха «Парцифаль»).
Модель Всесвіту Стародавньої Індії.
Монастирська базиліка як відображення світогляду романської епохи.
Монастирська базиліка як осередок культурного життя романської епохи.
Настанови з військового мистецтва в культурі Стародавнього Китаю («Мистецтво війни» Сунь Цзи).
Образ натовпу в творчості Якопо Тінторетто і Пітера Брейгеля Старшого.
Образи варварів в мистецтві Стародавньої Греції і Стародавнього Риму: художнє значення і історичний контекст.
Образи національної культури в живописі Пітера Брейгеля Старшого.
Особливості культури столиці імперії ацтеків Теночтітлан.
Особливості художньої культури Месопотамії:
Подібності та відмінності в архітектурі ранньохристиянської, романської, готичної, ренесансної базилік і колоною мечеті. (Для порівняння пропонується розглянути базиліки Сантаполлінареінклассе в Равенні, НотрДам в Парижі, НотрДам в Реймсі, СанЛоренцо у Флоренції, мечеть Омейядів в Кордові).
Поєднання ренесансних, візантійських і готичних художніх традицій у живописі Сієнської школи.
Порівняльний аналіз даосизму і конфуціанства як релігійно-філософських моделей.
Посилення світських тенденцій в іконописній творчості Симона Ушакова.
Придворна культура французького Ренесансу.
Проблема «Добра» і «Зла» в зороастризмі.
Проблема знакового і символічного коду («таємної мови») в мистецтві Середньовіччя і Відродження.
Проблема канону в давньоруському іконописі.
Проблематика кольору в живописі Тиціана.
Регіональні різновиди готичної конструктивної системи.
Регіональні школи Італії, Іспанії та Великобританії.
Режисери українського кіно (на вибір учнів).
Релігія і мистецтво Тибету.
Римська і візантійська мозаїка: досвід порівняльного аналізу.
Римський будинок як відображення римського світогляду.
Риси середньовічної культури і новаторські тенденції в мистецтві італійського Ренесансу.
Символіка візантійської ікони.
Символіка геометричного орнаменту.
Символічна зв'язок між тематикою фресок, Рафаеля, прикрашають Stanza della Segnatura, жіночими алегоричними фігурами в тондо на стелі і сюжетами прямокутних композицій по кутах зводу (дати обґрунтування розміщення кутових картин).
Символічна мова готичного собору.
Синтез мистецтв в романській базиліці.
Специфіка переломної епохи у творчості Сандро Боттічеллі і Альбрехта Дюрера.
Стародавній Рим і Єгипет: взаємозв'язок культурних контекстів.
Сюжети і стилі помпейських фресок.
Театр Стародавньої Греції
Тема долі в скандинавському героїчному епосі.
Трансформація ідеалу краси в образотворчому мистецтві.
Художні комплекси Альтаміри і Стоунхенджа.
Цивілізація, релігія і культура кельтів.
Цивілізація, Релігія і культура стародавніх германців.
Шатровий храм Стародавньої Русі і готичний собор. Досвід порівняльний аналіз.
Шедеври ісламської архітектури.
Якщо Ви бажаєте розмістити посилання на сторінку Теми проектів з художньої культури для учнів 10 класу , скопіюйте і встановіть у себе на сайті, у блозі або форумі відповідний код:
Код посилання на сайт, блог:
<a href="http://obuchonok.com.ua/node/620" target="_blank">Теми проектів з художньої культури у 10 класі</a>
Код посилання на форум:
[URL=http://obuchonok.com.ua/node/620]Теми проектів з художньої культури у 10 класі[/URL]